maandag 19 februari 2024

Wireless airplaine switch HP Compaq NX 6110 laptop

 

Op een HP Compaq NX 6110 laptop

Op mijn HP compaq nx6110 laptop zit een wifi hardwareschakelaar om de ingebouwde draadloze adapter aan en uit te zetten. Het werkt als een tierelier. Maar een keer speelde ik in de netwerkinstellingen en zette ik de vliegtuigmodus aan. Doe dat nooit tenzij u precies weet wat u doet.

Ik kon het niet meer inschakelen. Niet in Ubuntu en niet in Windows.

Na wat googlen vond ik deze oplossing:

De adapter is hardwarematig geblokkeerd en de vliegtuigmodusknop in netwerken werkt niet.

sudo rfkill list all

laat dat zien.

Open een terminal:

geef deze opdrachten (vetgedrukt):

sudo rfkill list all

0: hp-wifi: Wireless LAN

Soft blocked: no

Hard blocked: yes

1: phy0: Wireless LAN

Soft blocked: no

Hard blocked: yes

sudo rfkill unblock wifi

druk nu op de wifi-knop en voer vervolgens in:

sudo rfkill list all

0: hp-wifi: Wireless LAN

Soft blocked: no

Hard blocked: no

1: phy0: Wireless LAN

Soft blocked: no

Hard blocked: no

Wifi zou weer moeten werken.

Een ander commando dat een website mij voorstelde, was dit. Het zou voor andere laptops kunnen werken:

sudo ifconfig wlan0 up

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

OVPN bestanden importeren in Gnome networkmanager

 een OVPN bestand van een open VPN server kan in Ubuntu en Linux mint eenvoudig in de netwerk manager worden geïmporteerd met het volgende c...